Consolidarea abilităților profesionale ale profesorilor din instituțiile educaționale partenere constituie o prioritate a proiectului: Incluziunea Socio-școlara a copiilor în situație vulnerabilă. În martie, anul curent s-a dat start unei noi etape de realizare a sesiunilor de mentorat pentru profesori.Tematicile sunt foarte variate și au fost identificate prin aplicare chestionarului tuturor participanților la sesiunile din 2018.Profesorii din Liceul Teoretic Ștefan cel Mare au selectat tematica:Asistenta metodologică a cadrelor didactice privind abordarea individualizată a copiilor cu cerințe educaționale speciale.
Sesiunea de mentorat a fost moderată de carte Galina Chistrea, activitatea a avut loc în data de 5 martie anul curent.
Subiectele abordate:
Algoritmul de realizare a idividualizării
Procesul PEI, adaptările curriculare.
Delegarea responsabilităților.
Recomandări privind elaborarea Testelor individualizate pentru examene.
O alta sesiune de mentorat s-a realizat pe data de 20 martie 2019, la Școala Primară Grigore Vieru din Ștefan Vodă, tematica identificată de către participanți a fost: Metode și tehnici de motivare a școlarilor mici, sesiune moderată de către Nadejda Botnari.
Subiectele abordate:
– Conceptul de motivație școlară în context actual;
– Particularități motivaționale la copiii de vârstă școlară mică și implicațiile lor în învățare;
– Strategii didactice actuale de motivare a școlarilor mici;
– Sarcini didactice corespunzătoare tipului motivațional al elevului.
Al treilea popas de consolidare a cunoștințelor profesionale ale pedagogilor s-a realizat pe dat de 21.03.19 la Gimnaziul Mihai Viteazu din Hâncești. Tematica solicitată de către profesori a fost: Cum să înțelegem comportamentul violent manifestat de copii, sesiunea de mentorat a fost moderată de către Victoria Captari.
Subiectele abordate au conținut:
Definirea conceptului de violență
Descriptorul comportamentului violent
Înțelegerea mediului în care se află copilul a cărui comportament este violent (Studiu de caz, Genogramă)
Cauzalitate circulară vizând comportamentul violent și trăirile copilului în această situație
(Exercițiu frontal, Sculptura)
Mulțumim mult gazdelor și participanților pentru implicare!