Perioada de desfășurare: 2020 – 2022
Scurta descriere a proiectului:
Proiectul este implementat de Asociația Obștească ”PRODOCS” cu susținerea financiară a Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția
Scopul proiectului: Îmbunătățirea accesul la educație de calitate pentru copii în situație vulnerabilă prin sporirea șanselor de integrare.
Rezultate așteptate/impact
Mediul socio-școlar este adaptat la necesitățile copiilor din situații vulnerabile
Proceduri de monitorizare post plasament a incluziunii socio-școlare a copiilor îmbunătățite prin intermediul cooperării intersectoriale
Beneficiarii proiectului:
7 Centre de plasament temporar pentru copii:
Centrul pentru plasament ”Brândușa” din mun. Hâncești
Centrul de Reabilitare si Integrare Sociala or. Anenii Noi
Centrul de plasament “Aproape de tine”, or. Telenești
Centrul de plasament pentru copii in situații de risc, “Căldura casei”, or. Drochia
Centrul de asistență specializată și plasament temporar „ Epitrop”, or. Călărași
Centrul pentru copii in situație de risc, or. Ștefan Vodă.
Centrul de asistență socială din satul Olănești, or. Ștefan-Vodă.
10 instituții de învățământ
Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”, or. Anenii Noi
Liceul Teoretic ”Mihai Lomonosov” mun. Hâncești
Gimnaziul “Mihai Viteazu”, mun. Hâncești
Gimnaziul “Mihai Eminescu”, or. Telenești
Liceul Teoretic ”Ștefan cel Mare, or. Drochia
Gimnaziu ”Ion Creangă”, or. Călărași
Liceul Teoretic ”Ștefan Vodă”, or. Ștefan Vodă,
Liceul Teoretic ”B.P. Hașdeu” satul Olănești, or. Ștefan Vodă,
Școala primară ”Grigore Vieru”, or. Ștefan Vodă
Autoritățile publice locale nivel II din 6 localități: Direcțiile Asistență Socială și Protecția Familiei, Direcțiile raionale responsabile de domeniul educației
Autoritățile publice locale nivel I (primarii și consiliile locale) din localitățile a căror copii sunt plasați în centrele de plasament
Activități planificate:
Organizarea activităților de suport școlar pentru copii din centre de plasament.
Organizarea activităților de socializare și comunicare.
Organizarea activităților de sensibilizare pentru copii tipici și părinții acestora.
Activități educaționale pentru a dezvolta abilitățile de viață și carieră.
Studiul necesităților necesităților de instruire pentru si angajații din centre de plasament.
Organizarea sesiunilor de informare/mentorat pentru profesori
Organizarea sesiunilor de mentorat pentru angajații din centre de plasament.
Schimb intersectorial între APL din regiunile partenere și APL din România pentru consolidarea capacităților de aplicare a mecanismelor de cooperare inter-sectorială pentru incluziunea socio-educativă a copiilor aflați în situații vulnerabile.
Ateliere practice cu direcțiile raionale responsabile de domeniul asistenței sociale și educației în domeniul fundraising .
Analiza documentelor instituțiilor de învățământ privind segmentul incluziunii socio școlare a copiilor din situații vulnerabilă